Tretiu a na teraz poslednú časť príspevkov o prestavbe nášho menšieho DIAMOND-u píšem až v čase, keď už 3 mesiace lieta a má za sebou už viac ako 100 letových hodín.
Keď som písal a pridával predchádzajúcu časť, teda vo februári, bolo jasné, že prestavba bude mať malé meškanie, ale všetci sme očakávali koniec niekedy na konci marca alebo najneskôr do konca apríla. Ale človek mieni a …
Prešiel marec, apríl, celý máj a keďže už začínali pekné dni kedy sa už dalo aj niečo polietať začali sme byť dosť nervózni a nedočkaví kedy bude lietadlo konečne hotové. To bolo ale stále v HB-FLUGTECHNIK-u a v stave ako vo februári, teda rozobraté. Na naše maily, ktorých intenzita sa zvyšovala priamo úmerne počtu pekných dní a množstvu telefonátov kedy už budeme môcť lietať, ale dostávame stále tú istú odpoveď: ˝Musíte čakať, stále nemáme všetky diely z MT PROPELLER-u a ROTAX-u ani žiadny termín kedy budú dodané.˝
Prvá optimistická správa prichádza až po polovici júna: ˝Máme všetky diely a začíname skladať lietadlo!˝. Po tejto správe to už išlo celkom rýchlo a po cca. 3 týždňoch, 12.7.2024, bola OM-SCC zalietnutá a pripravená na odlet späť na Slovensko. Najbližší možný termín na vyzdvihnutie bol pre nás utorok 16.7.2024 o 8:00. Tak v zložení Ja, Martin Kašpar a Jakub Muránsky vyrážame o 3 ráno smer HB-FLUGTECHNIK aby sme OM-SCC vyzdvihli. Na mieste určenia sme už pred ôsmou tak si sadáme do miestneho bufetu a čakáme na p. Brditschku, aby nám odovzdal doklady a lietadlo. Ten prichádza s asi pol hodinovým meškaním, spraví s Jakubom ešte krátky let, pri ktorom ukazuje rozdiely oproti predchádzajúcej motorizácii. Po pristátí ešte dotankovať a lietadlo je ready na odlet. Ja vyrážam späť s autom naloženým dielami ktoré ešte ostali po prestavbe cca. o deviatej a Martin s Jakubom odlietajú o 9:53, aby presne po 2 hodinách bezproblémového letu pristáli v Lučenci.
Čo dodať na záver. Po viac ako 7 mesiacoch a ľahší o niekoľko desaťtisíc eur máme konečne doma našu KATANU a môžeme lietať. Letové vlastnosti sa výrazne zlepšili, lietadlo krásne stúpa, cestovná rýchlosť je tiež vyššia a spotreba po nalietaní viac ako 100 hodín sa hýbe niekde medzi 12-14 l/hod a odpadli aj starosti s nastavovaním karburátorov. Ostáva nám dúfať a želať si, že sa nám vyhnú poruchy a KATANA bude bezproblémovo lietať celú povolenú životnosť motoru.
Prajem všetkým ktorí si prídu na OM-SCC polietať veľa krásnych letov a zážitkov.