UPGRADE DA20 OM-SCC časť 1.

    Po dlhšom čase príprav nastal čas na zmenu a naša OM-SCC prejde prestavbou, zmení motor na ROTAX 912iSc3 Sport injection engine, zväčší svoj výkon na 100hp a vymení „predný ventilátor“ za MT PROPELLER. Nejaké zmeny nastanú aj v prístrojovom vybavení. Ale poďme pekne po poriadku.
Vynechám reči ohľadom dohadovania ceny a riešenia rôznych problémov, ktoré trvali skoro rok po osobnom stretnutí sa na nás napokon usmialo šťastie a vo firme HB FLUGTECHNIK sa vytvorilo časové okno na dohodnutú prestavbu. Po zaplatení zálohy, určení predbežného termínu a trvania prestavby, od januára do cca. konca februára najneskôr marca 2024, prišla informácia z HB, lietadlo treba pristaviť do 8.1.2024. Keďže počasie na konci decembra vôbec nebolo dobré, tak sme s malou dušou sledovali začiatok januára. Pripravovali sme už aj variant že znovu rozoberieme lietadlo a pôjdeme opäť po ceste tak ako sme OM-SCC aj doviezli z Fínska na Slovensko (tento príbeh bolo možné sledovať na FB Flying Service).
Počasie sa nakoniec umúdrilo a padlo rozhodnutie, letíme 4.1. alebo 5.1. Posádka v zložení Martin Kašpar a Pišta Nagy sa pustila do predletovej prípravy. Ráno 4.1. konečné rozhodnutie: „Z dôvodu zlého počasia to posúvame na zajtra. Odlet okolo 10:00“.
Deň D:  Pozemná posádka vyráža z BB o 8:15 s tým že o 10tej, kedy by už mala byť v BA, dostane informáciu o odlete z LZLU a pokračuje smer LOLH Hofkirchen kde sídli firma HB FLUGTECHNIK. Vyrážame, ja a zvyšok rodiny, smer BA. O cca. 9-tej, kontrolný telefonát s posádkou, všetko ide podľa plánu. Lietadlo sa zohrieva, letový plán podaný a aj nejaké občerstvenie je zbalené. O 10-tej už stojíme na pumpe v BA kde nechávam zvyšok rodiny užiť si deň motaním sa po našom hlavnom meste a sám po potvrdení odletu pokračujem smer Hofkirchen. Moja cesta prebehla bez akýchkoľvek problémov a o 12:15 už parkujem na letisku LOLH.
     Chlapci v lietadle to mali trošku napínavejšie. Medzi LZLU a LZBA ich trošku potrápil bočný vietor, ktorý miestami dosahoval až 35 knotov.
V TMA Bratislavy ich 1.x potrápila technika a po nadviazaní spojenia s Štefánik RADAR im vypadlo rádio. Po chvíli stresov a pár úkonoch na odstránenie poruchy sú opätovne na spojení a pokračujú smer Viedeň kde sa problém opakuje 🙂  ale tiež so zdarným koncom. Po preletení TMA Viedeň už cesta pokračuje bez problémov a 12:26 už pristávajú na LOLH. Časovo sme teda prípravu zvládli na výbornú. Po pristátí už len vyčistiť lietadlo, vybrať z kokpitu všetky osobné veci, vypísať papiere a odovzdať lietadlo do rúk servisákov. Užili sme si ešte krátku pauzu na kávu v bufete, pokochali sme sa letiskom, vybavili všetky formality (teda aspoň sme si to mysleli) ale počas rozlúčky s majiteľom servisu k nám pribieha pán z bufetu s trošku zmäteným výrazom. Po krátkej debate prichádzame na to, že chalani zabudli uzavrieť letový plán, ale našťastie sa všetko vysvetlilo a my môžeme vyraziť smer BA – BB. Po cca. 2,5 hodine nakladáme zvyšok rodiny v BA a pokračujeme ďalej. O 18:15 je zvyšok rodiny v BB a ostáva nám už len zvládnuť na otočku Lučenec. Späť v BB som o cca.20:15.
Sumár 218nm a 146 minút letu + 1140km a 10hodín šoférovania ale hádam bude výsledok prestavby za to stáť.
Ak sa nám podarí získať nejaké foto z prestavby dáme do ďalšieho článku.
Fotky a videá nájdete nižšie.
Ďakujem za trpezlivosť všetkým, ktorí to dočítali až do konca. 🙂

Ak sa to naučím tak sem pridám aj videá, zatiaľ som neprišiel na to ako. 🙂

Vopred ďakujem za všetky postrehy a prípadné komentáre hoci aj na FB.

By | 2024-02-26T19:54:51+00:00 január 10th, 2024|